viernes, 29 de diciembre de 2006

3 de desembre del 2006


La coral de noies que jo dirigeixo “Cor Aura” de l’Escola de Música del Palau ha participat en un projecte de música argentina dirigit pel director Ricardo Mancilla, junt amb altres noies. Després d’una setmana de treball intensiva s’han vist els resultats en un concert a la Sala de Cambra de l’Auditori. L’Albert té moltes ganes d’anar-hi ja que serà la primera vegada que em veu cantar (dic em veu perquè sentir-me no crec que em senti gaire). És un concert que torna a ser molt atractiu, no només perquè el repertori que cantem son tangos i música argentina molt rítmica, sinó perquè està acompanyat per instruments, una narradora i dos ballarins de tangos. Per acabar-ho d’amanir les llums tornen a jugar un paper important i totes les noies anem de negre amb foulards vermells i blancs, convertint la part visual en un agradable complement.
L’Albert ha quedat encantat:

“En aquest concert ja sabia alguna coseta del que veuria (només faltaria), tot i així l`experiència va ser nova i estimulant una altra vegada; el tipus de música, la posada en escena, el lloc, l`ambient.
Aquell dia vaig veure que la música coral es un món per descobrir i que es molt trist que passi tant desapercebut per a la majoria de gent. Com si no existís. Hi hauria d`haver un acostament cap a la gent perquè veiéssin la bellesa d`aquest món. Em va sorprendre molt que una coral interpretés tangos, això t`obre una miqueta la ment, que sempre està bé.
Lo millor de no saber res de música i anar a aquests concerts, és el fet de trencar prejudicis i d’estar amb els sentits ben oberts davant d’una cosa nova. Ara crec que la música coral no és un pal, sinó una manera bella de transmetre sentiments i veure que es pot gaudir molt de la música.
Quan m´has explicat l`esforç i el treball que porta preparar un concert d`una hora i mitja, he entès més coses d`aquest món que t`apassiona. Veure`t tot i els problemes amb la coral, dalt de l’escenari, esplèndida i radiant em va deixar flipat, va ser màgic, em va encantar i em va fer començar a estimar-me d`alguna manera aquest món.

Conclusió: Per mi la música coral és un acte d`amor entre tots el que hi participen, cantaires, públic, director, músics. Una manera de comunicar-se entre tots que te alguna cosa especial.
I flipo de pensar que ara tinc ganes de conèixer més tot això i d`anar a més concerts pel fet que em fa passar bons moments, i passar bons moments em fa ser més feliç, així de senzill.”
Aquest concert l'ha organitzat "Corals joves de Catalunya". Si entreu a la seva pàgina podreu saber més sobre les activitats que organitzen, trobar partitures..

No hay comentarios: