viernes, 29 de diciembre de 2006

26 de desembre del 2006

CONCERT DE SANT ESTEVE

Avui, dia de Sant Esteve, el cor Sant Esteve fa un dels seus concerts importants a Tarragona. És fantàstic perquè fan un repertori que és un caramel musical. “The Ceremony of Carols” de Britten (una de les peces compreses en aquesta obra li va agradar molt a l’Albert), i obres de Holst acompanyades per arpa.


“Vaig assistir a un altre concert del cor Sant Esteve, aquest cop el repertori era majoritàriament de temàtica nadalenca i es celebrava precisament per Sant Esteve. Em va sorprendre molt el gran nombre de públic que hi havia, estava ple com un ou en comparació al concert de Cervera, molt menys concorregut. Suposo que hi ajudava molt que el concert fos a Tarragona, d`on és originaria la coral. Les primeres peces de Britten em van agradar força perquè eren força variades, amb moments on tot anava com més ràpid i moments més tranquils. Em va agradar molt, també, que la part instrumental fos una arpa, un instrument molt agradable, una mica angelical fins i tot. Suposo que el fet d`estar tot el concert dret va fer que em cansés una miqueta durant una estona i que prestés menys atenció en el transcurs del concert, però en conjunt m’ho vaig tornar a passar força bé.”

Ha sigut un concert dels que val la pena anar, però una cosa que no he aconseguit, ha sigut que l’Albert mirés les traduccions de les peces durant el concert. Trobo que és molt important saber què diuen i relacionar-ho amb les imatges musicals que et proposa el compositor.

“Em costava seguir la lletra i la música a la vegada perquè no sabia en quin moment del text estàvem.”

2 comentarios:

Pep dijo...

El concert del Sant Esteve va ser preciós. Una perla musical. El lloc, el cor i l'arpa encaixaven perfectament. I l'Església era tan plena que ens va tocar ficar-nos drets aprop de les primeres! No havia sentit mai el Britten complet. Una joia.

L'Albert té una guia musical de luxe!

Mariona dijo...

Coma a cantaire del cor, agreïr les crítiques!! vull felicitar a l'Albert per haver aguantat tot el concert dret.. sobretot a la segona part la qual no va ser gens fàcil d'escoltar!