viernes, 29 de diciembre de 2006

1 de novembre del 2006

Demà tinc classe de direcció i em toca dirigir amb el cor pilot Narcissus et eco, una peça del Johan Duijck (el meu professor) que és molt punyetera per tenir moltíssims canvis de compàs i ser força complicada musicalment. Com que tenim un Cd, m’he posat a estudiar-la com un exercici tècnic damunt de la gravació (és a dir, fent els canvis de compassos i buscant les diferents subdivisions). L’Albert s’ha interessat, i li he explicat com funcionava. Ho ha entès i crec que això l’ha apropat una mica més a poder imaginar quines son les diferents feines que té un director.

“No sabia exactament quina era la funció d`un director de coral, em semblava que era el que dirigia les corals a l’hora dels concerts i el que preparava el repertori, però vaig veure que era molt més que això i que és una feina que requereix un gran esforç i sobretot una gran responsabilitat. Em feia gràcia saber una miqueta què feia la Glòria amb aquelles partitures que semblaven indesxifrables, i em va sorprendre molt, d`entrada, el rigor matemàtic que ha de seguir per llegir les partitures. És realment enrevessat i s`ha de tenir la ment força entrenada per aquest tipus d`exercisis. També em va explicar altres coses de la feina d`un director i de tot el que ha d`ensenyar i comunicar als cantaires. Suposo que des de dins no es veu tant, però a mi em sembla que tenen força pressió en la seva feina.”

No hay comentarios: